torstai 6. kesäkuuta 2013

Lomailua! Rock Rock!

Ulkona porottaa aurinko. Mä istun koneella, mulla on yksi viimeisimmistä virallisista chattivuoroista meneillään. Ensi viikosta lähtien olen vain kiireapulainen, joka työskentelee peruutetuilla vuoroilla, tai muulloin, kun kukaan muu ei näytä pystyvän. Ansaittu kesäloma alkakoon! Nyt meillä olikin jo aika ihana muutaman päivän loma kolmessa eri kaupungissa. Kaikinpuolin loistava miniloma, johon kuului niin lepoa kuin juhlimistakin.

merilla
Dzii ja kumivene. Tossa moottoriveneen kohdalla alko jo pelottamaan. :)
Aloitettiin lomaileminen turvallisesti naapurissa, jossa oltiin juhlistamassa kaverini valmistujaisia. Tapasin vanhoja kavereita monen vuoden takaa, juotiin kaverini äidin tekemää mansikkamehua ja syötiin juustokakkua. Kotiinpäästyä Jack valmisti superhyvää kanakeittoa ja illalla jatkoin juhlintaa ilman Leaa ja Jackia. Minähän läksin keskustaan yhdelle, joka venähti muutamaksi ja kotiin palasin neljältä aamulla. Hauskaa kuitenkin oli! Jälleen kerran näin paljon vanhoja kavereita ja tuttuja ja tanssin Klubin alakerrassa.

Seuraavana päivänä matkattiin mökille reilun tunnin ajomatkan päähän.

kesaneiti
Kukkaistyttö Lea mökillä.
Mökillä nautittiin saunasta, äitini kokkaamista maukkaista sapuskoista, Jackin synttärikakusta (se on taas vuoden viisaampi) ja kauniista luonnosta hyvällä porukalla. Lea pääsi kylpemään kumiveneessä, jolla itse olin hetkeä aikaisemmin käynyt soutelemassa. Päästiin juomaan naapurin itsetehtyä omenamehua, jota Leakin tietenkin maistoi.

Maanantaina matka jatkui Helsinkiin. Lea jäi mökille mumminsa, mummin aviomiehen ja tämän tyttären hoidettavaksi/seuraksi. :)

kiss3
Hieman oltiin kaukana, mutta fiilis oli katossa!  Detroit Rock Cityyyyyyyyy
Helsingissä päästiin fiilistelemään KISSiä!. Show oli viihdyttävä, yllättävä ja rock, vaikka ensimmäisten biisien jälkeenhän se vuosikymmenien rokkaus sitten alkoikin kuulua, kun tempo alkoi pikkuhiljaa hidastumaan ja vokaalien kiljumiset jäivät suhteellisen lyhyiksi. Alkavat pojat käydä vanhoiksi! Oli kuitenkin upea kokemus, ja sain Jackilta lahjaksi KISSin pinkin bändipaidan.
helsinki1
Arabianrannan kauppakeskuksesta löytyi kahvila, jossa ostin itselleni tällaisen herkullisen aamupalan.
 Käveltiin seuraavana aamuna yöpaikasta Arabianrannan suunnalta keskustaan n. 5km aamulenkki. Keskustaan päin harhaillessa pysähdyttiin käymään mielenkiintoisissa putiikeissa, käytiin piknikillä puistossa ja nautittiin ihanasta, lämmittävästä auringosta. Myöhemmin samana päivänä käytiin Hard Rock Cafessa, jonne Gene Simmons saapui pitkän ja hikisen odotuksen (muutaman kerran joku tuli lavalle kertomaan, että Genellä nyt kestää vielä hetki, kun sitä ja tätä..) jälkeen puhumaan faneilleen.

hardrock
Muutama minuutti ennen Genen saapumista. Otin Genestäkin kuvia, mutta tänne en niitä laita.
Iltalehtihän myöhemmin otsikoi, että siellä olisi ollut oikein kaaos, mutta tuota en kyllä itse allekirjoita. Siellä oli paljon ihmisiä, mutta kukaan ei laittanut mitään omaa showta pystyyn ja tilanne pysyi muutenkin kaikinpuolin coolina ja rauhallisena alusta loppuun asti. Hiki siellä kyllä virtasi ja sen valitettavasti ihmisten keskellä haistoikin. -.-

Tiistai-iltana palattiin junalla mökille, eilen äitini kyydillä takaisin kotosalle. Tänään ollaan taas jo käyty arjen kimppuun vierailemalla Kelassa. Parin viikon päästä pitäisi tulla päätös Jackin Suomen sosiaaliturvapiiriin kuulumisesta. Eli Kela-kortin saaminen edessä.