torstai 8. syyskuuta 2011

viimeisiä tunnelmia ennen unimaille menoa

Mulla on taas vaihteen vuoksi ollut laiska päivä.:) Sen jälkee ku tulin mun laskun maksamis-reissultani(?miten se kirjotetaan oikeaoppisesti?:o), mä kokkasin mulle ja N:lle makosat hodarit. Mä en oo mikään paras kokki tohon mieheeni verrattuna, mut en mistään huonommastakaan päästä. En oo oikeen koskaan tehny safkaa reseptien avulla, vaan itekseni kokeillut, kuten lähiaikoina oon kokkaillut keittoja. En mä ollu ikinä aikasemmin, jotain yläasteen köksän tuntii lukuunottamatta, tehny itekseni keittoo. Parhaiten mä teen kanaruokia, mut viimeviikkoisesta nakkisopasta tuli kyllä kans pirun hyvää.:)
N lähti joskus kolmen jälkeen treeneihin, jonka jälkeen mä keskityin kattomaan sarjoja netissä. En oikeesti saanu mitään muuta aikaseks, ku vaa tuijotin tätä tietokoneen näyttöä.. Että sellanen reipas päivä! Kun N tuli takas kotiin, ni mä otin pienet päikkärit. Heräsin paikallista aikaa joskus 22.30, ja 23.00 mulla alko taas työvuoro. En ois yhtään jaksanu, mut onneks oli vaan 2 tuntia. Viimesen tunnin aikana mä aloin taas kokkailee(joo, keskellä yötä), valmistu ihan maukkaat perunat nakkimuussilla!
Huomenna aamulla on pitkät tunnit edessä. Meidän olis tarkotus kävellä keskustaan Registro Civiliin hakemaan virallinen todistus siitä, että tosiaan mentiin naimisiin. Sen jälkeen pitäis käydä toisessa tylsässä virastopaikassa ja pyytää se apostille. Noissa virastohommissa menee Aina helposti parikin tuntia per paikka, kun ne on joka päivä ihan täynnä porukkaa. Mä tarviin noi paperit, että pääsen sitten ens viikolla käymään konsulaatissa täyttelemässä papereita, niin kohta oon myös Suomen papereiden mukaan varattu nainen. Mä en oo noita asioita vieläkään saanu aikaseks, kun häiden jälkeen oli kaikenlaista muuta hoideltavaa, enkä tajunnu, että varmaan Suomenkin paperihommat pitäis tehdä erikseen. Ehkä mä jotenkin oletin, että kun Espanjan lain alla ollaan naimisissa, niin oltaisiin myös Suomenkin. Kummatkin kumminkin kuuluu Eurooppaan.. No, typerää mutta niin ei valitettavasti oo. Eli lisää paperirumbaa viel nyt, ihan ku ei ennen häitä olis jo ollut monta kuukautta kaikenlaista paperisotaa. -.- Onneks tajusin miettiä tota viime viikolla ja otin yhteyttä Suomeen, Turun maistraattiin. Loppuvuodesta mun olis tarkotus vaihtaa sukunimeni, ja aattelin pyytää sitä lahjaksi äidiltä ja isovanhemmilta, se kun maksaa yhteensä n.90e. Mä en vihkimisen yhteydessä sukunimeeni muuttanut, koska mulla on toi Suomen passi nykyisellä sukunimellä, ja mun olis sitte pitäny hankkia myös Espanjan passi, että pääsen matkustamaan. Pitää siis hoitaa se Suomen puolella, ja hankkia uusi passi samalla. On tää elämä vaikeeta, hahah..:)



Huomenna on kans muuten Jackturbon keikka! Ne soittaaa Altaveu Festareilla, monen muun bändin lisäksi. Sitä ootan kyl innolla. Pääsen taas kattelemaan omaa kultaa rokkaamassa lavalla <3

"ALTAVEU EMERGENT amb MEL, KILMARA i JACKTURBO




Projecte Live on Line
Dijous, 8 de setembre
Cal Ninyo – 20.30 h. concert gratuït
Tres han estat les bandes triades en aquesta ocasió per deixar constància de la riquesa i varietat de l’escena musical de Sant Boi: el pop sofisticat del Mel, el rock contundent de Jackturbo i el metal de Kilmara. A més, hi assistirem a una experiència live on line: el poder de les noves tecnologies aplicades a la música en viu…
organitza: Cultura F amb CityLab i MusicLab"
tuossa ote festivaalin nettisivuilta^

Mä palaan vielä huomenna ennen kuin lähetään keikkapaikalle, nyt öitä!

DziiPs. anteeksi mahdollisista kirjoitusvirheistä, oon vähän unisena täällä..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti