keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Dzii: Nauttii ja niin pirusti nauttiikin

Kesä on ihan mieletön! Tänää vietin meidän pikkusessa uima-altaassa vajaan kaks tuntia. <3 Ulkona oli, ja varmaan vieläkin on, noin 27 astetta lämmintä ja ei pilven pilveä! Oon ihan taivaissa, rakastan kesäpäivien kuumutta. Murukin piti osan ajasta seuraa, ennen ku meni sisälle puuhailemaan. Vietin tossa kattoterassilla tänään yhteensä noin 3 tuntia, yhentoista jälkeen mä sinne menin ja kahen jälkeen tulin sisälle syömään. Muru oli taas ihanimpana ihmisenä maailmassa kokannut mulle supermaukkaan lounaan. Kauheesti ei taas ollu sit yhteistä aikaa, kun murun piti kiirehtiä treeneihinsä. Mä lähin sitte samoihin aikoihin ite käppäilemään kirjastoon. Löysin sieltä muutamat leffat, yhen paksun sarjakuvakirjan ja American Gangster nimisen englanninkielisen pikkukirjan. Se sisältää käännöksiä englanninkielisille lausahduksille, kuten "you're supposed to be my friend" ja "street guys". Mä voin tosta raportoida, kunhan oon vähän paremmin ehtiny tutustuu siihen. Siis ilmeisesti lähinnä kumminkin vaan mafiajuttuja, esiteltynä joitain parhaimpia aiheeseen liittyviä elokuvia(suurimmassa roolissa tietty itse American Gangster) ja englanti-espanja käännöksiä sanonnoista ja muista randomeista, kuten "to keep the wheels turning" . Ja kyllä, oon tosi huono selittämään. Ei mulla kauheesti ollu hajua kun sen otin, näytti vaan erikoisuudessaan niin mielenkiintoiselta. Pistän siitä vaikka kuvan seuraavassa postauksessa.

Mulla soi täällä yks murun vanhoista biiseistä, jonka se teki Venezuelassa vanhan bändinsä La Puta Electrican kanssa. Biisi on coveri, ja muru laulaa biisissä yhdessä kappaleen alkuperäisen esittäjän, Gualberto Ibarretan kanssa.  Biisi on alkuperäisenä versiona huomattavasti rauhallisempi, vaikka itse coverikin jo hyvin kevyttä musiikkia. Tykkään ihan törkeesti murun lauluäänestä tässä kipaleessa, tulee aina sellanen perhosia vatsassa-olo ku kuulen tän. Sama käy itseasiassa joidenkin muidenkin murun vanhojen biisien kanssa. Ehkä mä vaa oon niin ylpee siitä :) Koitin laittaa Youtubesta videoo tähän, mutta jostain syystä ei näytä onnistuvan. No, laittelen teille sitten kun taas toimii.

Joo, koitin kuvaakin pistää, ei mikään näyttäs oikeen onnistuvan just nyt. Jospa mä vaikka sitte palaan astioille myöhemmin. Kivoja päivänjatkoja!

Dzii

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti