tiistai 26. huhtikuuta 2011

Mun varhaisimpia muistoja loistavista biiseistä on esikouluajoilta. Muistan ikuisesti miten lauloin Päivänsäde ja Menninkäistä hymy huulilla. Tykkään vieläkin kyseisestä biisistä todella paljon, vaikkei olekkaan tullut kuunneltua paria kertaa enempää viime vuosien aikana.
Ala-aste ikäisenä mulla oli tapana selailla äitin vinyylejä ja perus cd-levyjä, sit kun löyty joku mielenkiintosen näkönen kansi niin oli pakko kuulla miltä kuulostaa. Cat Stevens oli jo ala-aste aikoina mulle iso juttu, nykyään tulee kuunneltua esimerkiks Morning Has Brokenia, Wild Worldia ja Father and Sonia vähintään viikottain.. Joku siinä vaan oli niin loistavaa ja powerfulia jo ihan muksuna, että ei siitä päässyt kyllä yli. Jossain vaiheessa kun mun tietoisuuteen tuli että Cat Stevens on nykyään Yusuf Islam, piti tietenki tsekata niitäkin biisejä. Alkuperäistä Stevensiä ei kyllä Yusufin musiikki korvaa, mutten huonoksikaan kyllä voi sanoa.

Tosi paljon kuullu oman ikäisiltä ja vähän vanhemmilta siitä Spice Girls vaiheesta mikä oli muksuna, mutta ite en voi sanoa pystyväni nimeämään yhtäkään biisiä. En koskaan oikeen sisäistänyt niitä, mutta Backstreet Boys ajat olivat kyllä mullakin, ihan siihen lehtileikkeleiden keräämiseen asti.. Jos totta puhutaan niin mun sisko niitä mulle keräsi, mutta kyllä mä hypin ihan riemusta aina kun jotain kyseiseen bändiin liittyvää sain käsiini. Luulen että äitini luona on vieläkin mun vanha Backstreet Boys huppari.

Mulla on musiikkimaku ollut aina ihan vaahtokarkista mustaan makkaraan, mikä on kyllä tosi jees. Ei mulla oo mitään tarvetta sanoa että kaikki pop on pepusta, räppi kusee ja ainoastaan rock'nroll soi.  Mulla on soinut täysillä (soi muuten aina tarpeen tullessa vieläkin!) ja toistuvasti niin suomalainen räppäri Pyhimys, suomalaisen reggaen prinssi Jukka Poika, Babyshambles, Steppenwolf, Mamas and Papas, Bob Marley, Leevi and the Leavings kuin myös esim Fröbelin Palikat!

Tässä omat tämän hetken soitetuimmat (viimeisen _2kk ajalta) artistit/bändit top10 ilman minkäänlaista järjestystä:


  • Creedence Clearwater Revival 
  • Cat Stevens
  • Jacktürbo
  • Leevi and the Leavings
  • Pussycat (ei Pussycat Dolls, vaan pelkkä Pussycat)
  • Uriah Heep
  • Nick Cave
  • Gabriel Mintz
  • Mike Stinson
  • J. Karjalainen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti